Tema koju analiziramo je zagušavanje uljem u klima sistemima. Naš ekspert će vam objasniti sve što treba da znate o tome.
Vreme čitanja: 7 min- Da li nam možete opisati zašto se efikasnost smanjuje u klima sistemima i klimama u motornim vozilima?
Normalno opadanje efikasnosti u sistemu, kada se ne dešava curenje rashladnih sredstava, je često povezano u smanjenju razmene toplote između rashladnog gasa i samog sistema. - Koji je razlog za smanjenje razmene toplote?
Dobro je poznato da, unutar klima sistema, zajedno sa rashladnim gasom, se takođe nalaze delići lubrikanta ulja kompresora(od 1% do 8%) koje imaju tendenciju da se talože na unutrašnjim zidovima isparivača i cevima za kondenzaciju. Ovaj proces se naziva zagušavanje uljem: bezopasan je za nov sistem, jer lubrikant, koji napušta kompresor, mu se vraća na kraju jedne iteracije. Međutim, blagovremeno, manje rastvorivi i teži delovi lubrikanta se često zadržavaju u razmenjivaču i cevima. Ove zalihe taloga smanjuju prostor za tok rashlandnog gasa i metalne površine gde se dešava razmena toplote. Teži komadići, koji se ne vraćaju u kompresor, smanjuju lubrikantni kapacitet od ulja koje je ostalo u kompresoru. Osim toga, vlaga od sistema se sakuplja na ovim mestima taloga ulja, što prouzrokuje procese oksidacije i stvaranja kiseline. - Da li možemo da prepoznamo zagađenje ulja kao prirodni ili neobični proces?
To je normalna pojava koja mora da se drži pod kontrolom sa prikladnim održavanjem i korišćenjem određenog aditiva. - Koje su posledice zagušavanja uljem u klima sistemima?
U klima sistemima, zagušavanje uljem smanjuje razmenu toplote između rashladnih gasova i cevi, smanjivanjem prečnika od drugopomenutog. U Daljnjem, ovaj proces slabi podmazivajući kapacitet ulja i zapreminu lubrikanta u kompresoru. U skladu sa podacima „ASHRAE”(američka zajednica inženjera za grejanje, rashladne tečnosti i klima sisteme), ovo ima posledicu u smanjenju efikasnosti sistema za oko 30%. - Koje su posledice zagušavanja uljem koje se javljaju u klima sistemima kod vozila?
U klima sistemima kod vozila zagušavanje uljem prouzrokuje iste posledice kao u stambenim i industriskim klima sistemima. - Kako prepoznati smanjenje efikasnosti u klima sistemima sa rashladnim tečnostima i klima sistemima na vozilima?
Smanjenje u efikasnosti se lako vidi merenjem temperature vazduha koji napušta isparivač. Ako sistem, postavljen na minimalnu temperaturu, nije onoliko efikasan kao kad je kupljen, znači da ne radi u svom najboljem stanju i da se mora preduzeti akcija. Štaviše, sistem će biti glasniji i imati veću potrošnju. - Kako se ovaj problem može rešiti?
Sistem bi trebao biti temeljno očišćen i lubrikant zamenjen: ali ovo su dugački i skupi procesi za vlasnika. Alternativno, aditiv može biti dodat koji će da rastvori talog, dopuštajući lubrikantu da prođe do kompresora sprečavajući stvaranju novog. - Koji produkt predlažete i zašto?
Apsolutno preporučujem Cool-Shot Ultra: Sintetički katalizator koji uspeva da održava i povrati efikasnost svih klima sistema. To je idealni proizvod iz više razloga: kao prvo, vraća razmenu toplote sistema u prvobitno stanje uklanjanjem svih taloga lubrikanta koji su se vremenom pojavili ili izbegavajući njihovo formiranje ubrizgavanjem u nove sisteme. Drugo, produžava životni vek kompresora i smanjuje trenje u njemu, omekšavajući vibracije i buku. Rezultat je smanjenje u ceni održavanja sistema i emisijama CO2. Takođe, Cool-Shot Ultra je siguran za sistem: ne prouzrokuje hemijske promene u lubrikantu, ne menja rashladni gas, ne sadrži polimer i ne reaguje na vlažnost ili kiseonik. Konačno, Kompatibilan je sa svim rashladnim sredsvima uključujući CO2, osim R717 (amonijak), i prikladan je za sve tipove klima sistema uključujuči klima sisteme na vozilima. - Bez postavljanja aditiva u sistem, da li je moguće sprečiti zagušavanje uljem? Ako jeste, kako?
Ne, Nije moguće izbeći formiranje taloga od ulja, ali se može optimizovati time što se pažljivo proceni izbor lubrikanta za izabrani rashladni gas. - Imate li neki savet za naše čitaoce?
Naravno. Preporučujem dodavanje Cool-Shot Ultra. Ovaj aditiv ne poseduje nikakve kontraindikacije pri korišćenju u bilo kakvom tipu klima sistema. U starijim sistemima može se lako primetiti poboljšanje u kompletnom učinku i primetno smanjenje u potrošnji električne energije. U novim sistemima, korišćenim za prevenciju, Cool-Shot Ultra će izbeći prirodno smanjenje u efikasnosti koje se dešava tokom vremena.