U jeku turbulentnog perioda za Rusiju, Lada, koju je napustila Grupa Renault, obratila se Kini za pomoć. Rezultat je nova Lada X-Cross 5, koja je predstavljena na konferenciji dilera AvtoVAZ-a u Sočiju u Rusiji.
Međutim, krosover je u suštini kineski FAW SUV koji je rebrendiran za rusko tržište. FAW Bestune T77, kompaktni SUV koji je prvobitno lansiran kao vozilo sa SUS motorima u Kini 2018. godine, ima dužinu od 4.525 mm.
Od 2020. godine model se izvozi u Rusiju, pa ne iznenađuje da je nova Lada X-Cross 5 zasnovana na modelu FAW. Fotografije koje je Maksim Kadakov podelio na Telegramu pokazuju da je jedina razlika između Lade X-Cross 5 i FAW Bestune T77 oznaka.
![](http://www.autostart.co.rs/cms/wp-content/uploads/2023/04/Lada-X-Cross-5-3-800x533-1.jpg)
Svi spoljašnji i unutrašnji paneli su identični, uključujući digitalni kokpit sa dva ekrana. Isto važi i za 1,5-litarski benzinski motor sa turbo punjenjem koji proizvodi 162 KS, prenoseći snagu na prednju osovinu preko šestostepenog manuelnog ili sedmostepenog automatika.
Za razliku od originala, koji se proizvodi u Kini, Lada X-Cross 5 za rusko tržište proizvodiće se u fabrici AvtoVAZ-a u Sankt Peterburgu, koja je ranije bila u vlasništvu Nissana.
Očekuje se da će cene za SUV biti slične onima za njegov blizanac FAW Bestune T77, koji trenutno počinje od 2.169.000 ₽ (26.570 dolara) u Rusiji.
Očekivano, prvom novom proizvodnom modelu u Ladinoj post-Renault eri pridružiće se niz SUV-ova i limuzina koji potiču iz Kine, jer kompanija želi da pojednostavi svoje poslovanje i fokusira se na proizvodnju modela koji su veoma traženi.
![](http://www.autostart.co.rs/cms/wp-content/uploads/2023/04/Lada-X-Cross-5-4-800x450-1.jpg)
Lada nije jedini ruski proizvođač automobila koji sada nudi kineske modele sa novom oznakom. Krajem 2022. godine, ponovo rođeni brend Moskvich, koji je u vlasništvu Kamaza, predstavio je sopstvenu verziju SUV-a JAC JS4.
Industrijski analitičari predviđaju da bi kineski proizvođači automobila mogli da čine skoro 35% prodaje novih automobila u Rusiji 2023. godine, sa prodajom od blizu 800.000 jedinica. Kako rusko tržište nastavlja da se razvija, čini se da će partnerstva i saradnja sa kineskim proizvođačima automobila igrati sve značajniju ulogu u razvoju automobilske industrije u zemlji.
Izvor: AutoMagazin