Autostart Centrala, Ćirila i Metodija 45, Novi Sad +381 21 504 221, +381 21 504 223

Lada X-Cross 5 kineskog porekla predstavljena u Rusiji

U jeku turbulentnog perioda za Rusiju, Lada, koju je napustila Grupa Renault, obratila se Kini za pomoć. Rezultat je nova Lada X-Cross 5, koja je predstavljena na konferenciji dilera AvtoVAZ-a u Sočiju u Rusiji.

Međutim, krosover je u suštini kineski FAW SUV koji je rebrendiran za rusko tržište. FAW Bestune T77, kompaktni SUV koji je prvobitno lansiran kao vozilo sa SUS motorima u Kini 2018. godine, ima dužinu od 4.525 mm.

Od 2020. godine model se izvozi u Rusiju, pa ne iznenađuje da je nova Lada X-Cross 5 zasnovana na modelu FAW. Fotografije koje je Maksim Kadakov podelio na Telegramu pokazuju da je jedina razlika između Lade X-Cross 5 i FAW Bestune T77 oznaka.

Svi spoljašnji i unutrašnji paneli su identični, uključujući digitalni kokpit sa dva ekrana. Isto važi i za 1,5-litarski benzinski motor sa turbo punjenjem koji proizvodi 162 KS, prenoseći snagu na prednju osovinu preko šestostepenog manuelnog ili sedmostepenog automatika.

Za razliku od originala, koji se proizvodi u Kini, Lada X-Cross 5 za rusko tržište proizvodiće se u fabrici AvtoVAZ-a u Sankt Peterburgu, koja je ranije bila u vlasništvu Nissana.

Očekuje se da će cene za SUV biti slične onima za njegov blizanac FAW Bestune T77, koji trenutno počinje od 2.169.000 ₽ (26.570 dolara) u Rusiji.

Očekivano, prvom novom proizvodnom modelu u Ladinoj post-Renault eri pridružiće se niz SUV-ova i limuzina koji potiču iz Kine, jer kompanija želi da pojednostavi svoje poslovanje i fokusira se na proizvodnju modela koji su veoma traženi.

Lada nije jedini ruski proizvođač automobila koji sada nudi kineske modele sa novom oznakom. Krajem 2022. godine, ponovo rođeni brend Moskvich, koji je u vlasništvu Kamaza, predstavio je sopstvenu verziju SUV-a JAC JS4.

Industrijski analitičari predviđaju da bi kineski proizvođači automobila mogli da čine skoro 35% prodaje novih automobila u Rusiji 2023. godine, sa prodajom od blizu 800.000 jedinica. Kako rusko tržište nastavlja da se razvija, čini se da će partnerstva i saradnja sa kineskim proizvođačima automobila igrati sve značajniju ulogu u razvoju automobilske industrije u zemlji.

Izvor: AutoMagazin