Autostart Centrala, Ćirila i Metodija 45, Novi Sad +381 21 504 221, +381 21 504 223

Ugradnja sistema za daljinsko grejanje kabine

Ništa lepše nego na debelom minusu ujutro ući u prijatno zagrejan automobil. Kako? Uz pomoć dodatnog grejača kabine koji će zagrejati automobil dok ste još u toplom domu.

Gotovo da nema neprijatnijeg osećaja od ulaska u hladan automobil po zimi. Hladnoća vas grize na sve strane, zubi počinju da cvokoću, a obruč volana i ručica menjača kao da su napravljeni od leda. Što je najgore, dok se automobil ugreje vi ste najčešće već stigli do svoje destinacije. Još gore je kada pomislite da vas ista situacija čeka i u povratku. Pravi pakao koji preživljavamo iz zime u zimu, složićete se nimalo prijatna situacija. Ipak i za to ima leka, a to je ugradnja dodatnog grejača vozila.

Daljinsko grejanje kabine i odleđivanje vozila

Uređaj je smešten u motorskom delu. Zavisno od veličine automobila u ponudi su grejači od četiri do šest kilovata.

Dakle, reč je o mini grejnom telu koje se može aktivirati dok je automobil na parkingu. Ono će u narednih desetak minuta zagrejati kompletan automobil i sa njega otopiti sav sneg i led. Tu je još jedna prednost – osim što je unutrašnjost automobila prijatno zagrejana nema više ni jutarnje gimnastike, odnosno neprijatnog stajanja na hladnom vremenu, čišćenja stakala i lopatanja snega već su sva stakla čista čime se dodatno dobija na bezbednosti vozila. Naravno, prednosti dodatnog grejača se ne zaustavljaju samo na tome jer, po rečima proizvođača, ovaj sistem zagreva i agregat automobila pa je tako jutarnji, hladni šok pri startovanju značajno umanjen čime se produžava radni vek motora.

Zanimljivo, ali ovakvi sistemi su korisni i u letnjem periodu. On tada može poslužiti da se pomoću njega daljinski aktivira ventilator koji ubacuje svež vazduh spolja u kabinu vozača, što kasnije pomaže u bržem rashlađivanju kabine.

Kako radi

Ceo sistem dodatnog grejanja je prilično jednostavan, a tako i funkcioniše. Fizički je smešten u motorski prostor, a integrisan je u rashladni sistem vozila, odnosno kroz njega prolazi rashladna tečnost, tj. antifriz na putu do hladnjaka. Kao gorivo koristi se dizel ili benzin iz rezervoara samog vozila. Kada se grejač aktivira, komora za sagorevanje u samom uređaju počinje sa radom i u nju krene da se doprema gorivo iz rezervoara koje sagoreva i greje tečnost, odnosno antifriz iz rashladnog sistema vozila.

Sistem počinje da cirkuliše i zagreva unutrašnjost vozila ali i motor čime se značajno olakšava hladan start vozila i štedi agregat. Pritom, kako proizvođač tvrdi, potrošnja goriva samog grejača je zanemarljiva, štaviše količina koju potroši grejač se i sama kompenzuje jer ona zagreje agregat tako da on brzo dostigne radnu temperaturu i, što takođe nije nebitno, emituje manju količinu štetnih gasova. Na ovaj način preskače se period zagrevanja motora tokom vožnje kada on koristi velike količine goriva ne bi li što pre dostigao radnu temperaturu.

Kako se montira

Uređaj se montira u motorski prostor automobila na mesto koje je predvideo proizvođač. Tokom montaže, neophodno je ukloniti far i akumulator.

Sam proces ugradnje traje šest do devet radnih sati. Zavisno od tipa vozila proces se može razlikovati u nekim detaljima koji se moraju ili nemoraju uraditi ali je generalno sve gotovo tokom jednog radnog dana.

Kada je grejač montiran, treba ga povezati. Za početak integrišemo ga u rashladni sistem i to gumenim crevom kojima se grejač povezuje sa sistemom grejanja.

Nakon toga grejaču treba obezbediti napajanje. Kao što smo u tekstu već napisali, grejač se napaja gorivom iz rezervoara samog automobila

Gorivo se iz rezervoara (koji se kod većine automobila nalazi ispod zadnje klupe) do grejača sprovodi posebno izvedenim i zaštićenim crevom

Nakon što smo obezbedili snabdevanje gorivom i integrisali u rashladni sistem, sledi elektro-instalacija kojom se grejaču obezbeđuje napajanje


Poslednji korak je instalacija komandi u kabinski prostor. One se najčešće postavljaju u blizini volana. Skuplji uređaji imaju i daljinsku komandu sa i bez programiranja vremena uključenja.

Dodatni grejači se mogu ugraditi u skoro sve savremene automobile sa par izuzetaka proizvođača automobila poput BMW-a i Mercedesa koji u određenim modelima zbog garancije ne dopuštaju ugradnju ovakvih sistema. Što se tiče kasnijeg redovnog održavanja instaliranog uređaja, uređaj ne zahteva redovne servise, a jedino treba redovno proveravati količinu rashladne tečnosti, odnosno antifriza u vozilu. Takođe, osim nivoa i stanja tečnosti treba voditi računa da se umotorskom delu, a naročito oko grejača ne sakuplja trulo lišće i ostale prljavštine jer ga to može ometati u radu.

Cena

Sam uređaj sa ugradnjom, zavisno od vozila košta od 990 evra za manje automobile, odnosno od 1.240 evra za srednja i veća vozila. Ko želi da grejač aktivira bez odlaska do vozila moraće da doplati još 180, odnosno 240 evra za upravljač, a za 300 evra dobija se i mogućnost aktiviranja pomoću „ajfon“, „vindous“ i „android“ mobilnih telefona. Dakle, cena svakako nije mala pa će se većina vozača putničkih automobila ipak odlučiti za jutarnju gimnastiku sa struganjem leda i vožnju u hladnom automobilu. Sa druge strane, ovakav uređaj može biti od velikog značaja na službenim vozilima u taksi službi i hitnoj pomoći, a tu su i brojna dostavna vozila koja prevoze teret osetljiv na niske temperature.

Izvor: blic.rs