Porsche i BMV kreirali su punjač za EV tri puta brži od Teslinog

Istraživačka grupa sastavljena od više eksperata uključujući članove iz kompanija Porsche i BMV, predstavila je novi prototip pumpe za 450 kW u Nemačkoj (preko New Atlas-a), koji ima kapacitet tri puta veći od Teslinog postojećeg Supercharger-a. Snabdevanje tom velikom snagom znači da bi nova stanica, koju je izgradila istraživačka grupa FastCharge, mogla da obezbedi 100 km dometa za samo tri minuta, ili da napuni BMV i3 od 10 do 80 procenata za 15 minuta.

Nasuprot tome, Teslini Supercharger-i trenutno imaju maksimalni kapacitet od 145 kW. Međutim, malo je verovatno da će FastCharge dugo zadržati tržišnu lidersku poziciju. Tesla je već unapredio svoju mrežu sa 120 kW u prošlosti i planira povećati maksimalni kapacitet svoje mreže na 250 kW sledeće godine.
Nažalost za Teslu, ova nadogradnja i dalje neće biti dovoljna da bude najbrža mreža za punjenje u Americi. Nedavno je njegova prva stanica za punjenje snage 350 kW instalirana u Kaliforniji od strane Electrify America.

Nova stanica FastCharge-a mogla bi imati visok teoretski kapacitet, ali stvarna količina energije koju izvlače prosečna električna vozila verovatno će za sada biti znatno manja - bar dok se karakteristike vozila u proseku ne izjednače. Prototip Porsche Taican koji je korišten u demonstraciji (koji bi trebao biti lansiran sledeće godine) "povukao" je samo nešto više od 400 kW, dok druga vozila kao što su Audi E-Tron ili Jaguar I-Pace mogu koristiti 150 kW i 100 kW. , redom. Prototipska stanica FastCharge podržava automobile sa baterijskim sistemima sa 400 i 800 Volti i automatski će odabrati najbolji za upotrebu kada se priključi na vozilo.

Postoji i problem dostupnosti. Iako FastCharge ima svoj prototip punjača i radi u Nemačkoj, trebaće vremena da infrastruktura postane široko dostupna. I dalje postoje pitanja o sposobnosti i kapacitetu rukovanja sa velikoim brojem stanica za punjenje koje troše energiju i isporučuju energiju istovremeno.

Izvan dostupnosti stanice za punjenje, vrijeme punjenja je bio jedan od ključnih izazova za električna vozila. Čak i ako benzinska pumpa instalira desetine stanica za punjenje, one će se boriti da zadovolje potražnju ako se automobili moraju priključiti na pola sata. Prethodno, Kompanija Tesla je predložila mere koje uključuju zamenu akumulatora u potpunosti kako bi se smanjilo vreme punjenja, ali sada se čini da bi jednostavno napajanje više energije kroz stanicu za punjenje ipak moglo rešiti problem.

P90158081

Izvor: theverge.com