Autostart Centrala, Ćirila i Metodija 45, Novi Sad +381 21 504 221, +381 21 504 223

Kako da izbegnete akvaplaning

Spremate se za put automobilom? Da li ste proverili sve gume i znate li kako da izbegnete akvaplaning? Evo šta pomaže.

Budite jedan od onih vozača koji tačno zna na kakvim gumama se otisnuo na put pa sami obavite nekoliko kratkih provera na sva četiri pneumatika. Ne zaboravite na rezervnu gumu ukoliko je imate u opremi. Za ove provere neće vam trebati više od 20 minuta, a značiće mnogo. Takođe, osim provere stanja guma, nezaboravite i na česte letnje pljuskove i povećanu opasnost od akvaplaninga na putu, odnosno pojave kada se sloj vode nađe između gazeće površine gume i kolovoza što dovodi do potencijalne opasnosti budući da u tom trenutku prianjanja uopšte nema i lako se gubi kontrola nad automobilom.

U najboljem slučaju, iskusićete samo izuzetno neprijatan osećaj kada točkovi nakratko izgube kontakt sa podlogom. Znajte da je rizik od akvaplaninga mnogo veći ukoliko vozite brzo ali i ako su pneumatici istrošeni toliko da jedva zadovoljavaju zakonski minimum od 1,6 mm. Jednostavno, što je šara na gazećem sloju pneumatika dublja, voda se lakše kanališe pa su šanse da dođe do akvaplaninga mnogo manje. Ako i dođe do ove pojave, najbolji savet je da ostanete pribrani, sklonite nogu sa pedale gasa i nikako ne pritiskate kočnicu ili okrećete volan. Kako se brzina bude smanjivala gume će početi da probijaju kroz tanki sloj vode i prianjanje će opet biti omogućeno.

Šta proveriti na gumama pre odlaska na put

akvaplaning 1

1. Proverite i podesite PRITISAK U SVIM GUMAMA na fabrički propisan. Ne zaboravite na rezervnu gumu. Ako nosite dodatni teret na put povećajte pritisak (najčešće se tada pritisak povećava za 0,2 bara više od propisanog). Pravilno napumpane gume ne samo da skraćuju put kočenja i omogućavaju bolje prianjanje na podlogu, već doprinose i uštedi goriva a smanjuju i emisiju CO2.

akvaplaning2

2. DUBINA ŠARE. Kao što smo već pomenuli, plitka šara na pneumatiku može izazvati ozbiljne probleme sa prianjanjem po mokrom kolovozu. Iako je zakonski minimum 1,6 mm, stručnjaci savetuju da ako želite da budete sigurniji i vozite bezbednije, o zameni guma razmišljajte kada je dubina šare oko 2,5 mm.

akvaplaning 3

3.Proverite da li se GUMA RAVNOMERNO TROŠI kako biste se uverili da je sa trapom i balansom guma sve u redu. Ako sa ovim delovima vozila nešto ne štima, zbog toga ćete morati da menjate gume pre vremena, a moguće su i vibracije na volanu.

akvaplaning 4

4.Proverite STANJE GUME. Uklonite sve kamenčiće i druge objekte iz kanala na gazećem sloju gume i očistite prljavštinu oko ventila i, naravno, pričvrstite kapice.

akvaplaning 5

5.Proverite STAROST GUME. Ova informacija je veoma važna jer guma posle sedam godina treba da se zameni budući da je, iako deluje kao nova, izgubila svoje karakteristike. Na rubu gume posle oznake DOT i nekoliko cifara oznake fabrike, postoji četvorocifrena oznaka koja označava nedelju i godinu proizvodnje gume.

Izvor: mojauto.rs