PUNJAČI ZA ELEKTRIČNA VOZILA

Procenjuje se da će do 2035. godine električni automobili i dostavna vozila na struju zauzeti 11% tržišnog udela u svetu, hibridi oko 45%, a manje od 1% ostaje za vozila na vodonične gorivne ćelije i dizelaše. Ostatak ipak pripada benzincima i dizelima u zemljama “trećeg sveta” uglavnom ili onih zemalja koje će se do tada udaljiti od EU. Mi vam predstavljamo dva proizvođača punjača za električna vozila iz naše ponude.
WALLBOX
U ovoj firmi su posvećeni promeni načina na koji svet koristi energiju. Wallbox kreira napredne sisteme za punjenje električnih vozila i upravljanje energijom koji redefinišu odnos korisnika prema mreži.
Znajući da ovo nije lak zadatak, ali takođe, velika inovacija ne dolazi ako idete lakim putem. Zato pomeramo granice onoga što EV punjenje može da uradi! I sve dok postoje zidovi koji inspirišu, nastavlja se dizajniranje kutije koje nisu u kutiji, kako bi ih prevazišli.(za više informacija, kliknite na sliku)
NRGKICK
Sa NRGkick-om možete puniti svoj električni automobil gde god postoji struja. Proces punjenja je veoma jednostavan: priključite NRGkick na strujnu utičnicu i povežite utikač adaptera sa električnim automobilom – gotovo! Odmah nakon toga počinje punjenje vašeg električnog automobila. Ne trebaju vam skupe dodatne instalacije za punjenje električnog vozila. Uz NRGkick vam je potrebna samo jedna standardna utičnica – nije važno da li ste instalirali CEE32, CEE16 ili Schuko utičnicu. Pored toga, možete puniti svoj električni automobil sa novom utičnicom na bilo kojoj javnoj stanici za punjenje! (za više informacija, kliknite na sliku)
MC CHARGERS
MC-CHARGERS kompanija predstavlja novi asortiman stanica za električno punjenje vozila, proizvedene isključivo u Grčkoj.
MC-CHARGERS je kompanija sa velikom stručnošću u dizajnu i razvoju elektronskih sistema i softvera, koja ima za cilj da obezbedi holistički pristup punjenju električnih vozila. Uzimajući u obzir rast potreba tržišta, a uz poštovanje životne sredine, kompanija je razvila čitav niz AC stanica za punjenje i nadzor softvera i takođe može da pruži prilagođena rešenja. U njihovoj ponudi možete pronaći punjače ''ORION series'' jačine 7kW, 11kW, 22kW, različitih tehničkih karakteristika. (za više informacija, kliknite na sliku)
Poređenje sa vozilima s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem
Jedna od prednosti električnih automobila nad konvencionalnim automobilima sa unutrašnjim sagorevanjem je lokalno smanjenje zagađenja vazduha. Električni se automobili pogone električnom energijom koja ukoliko se dobija npr. obnovljivim izvorima energije uzrokuje minimalno zagađenje okoline. Nivo iskorišćavanja električnog automobila je oko 80% dok je iskoristivost konvencionalnog automobila oko 36%. Ne koristeći naftu kao sredstvo za dobijanje mobilnosti već električnu energiju uveliko se umanjuje zavisnost od nafte stranih zemalja.

Troškovi punjenja
Trškovi punjenja električnog automobila zavise od cene električne energije - koja varira od države do države. Nissan tvrdi da cena servisa nakon 5 godina korišćenja njihovogLeaf modela iznosi 1,800 dolara (192.500 dinara) dok cena servisa konvencionalnog automobila sa unutrašnjim sagorevanjem nakon 5 godina korištenja iznosi 6,000 dolara (642.000 dinara). Ovi podaci potvrđuju da je iako inicijalno skuplji električni automobil u kasnijim godinama smanjuje cenu korištenja.
Ubrzanje i kočenje
Električni motori imaju veliku snagu u odnosu prema masi. Električni automobili mogu da koriste za svaki točak po jedan motor, što omogućava bolju raspodelu snage i aktivnost prilikom klizavih uslova na putu. Postavljanje električnih motora koji su direktno vezani za točkove, smanjuje broj pokretnih delova što povećava i ovako veliku iskoristivost električnih motora (95%).
Kočenje kod električnih automobila ima jednu veliku prednost. Protivstrujno kočenje je vrsta kočenja električnih motora kod koga mašina razvija motorni momenat u jednu stranu, a vrti se u drugu stranu, što za posledicu ima – kočenje bez diranja papučice kočnice već samim dizanjem noge s papučice gasa. Konvencionalne kočnice se i dalje ugrađuju u električne automobila zbog sigurnosti. Drugi način kočenja je regeneracijsko kočenje koje se već koristi u raznim hibridnim automobilima, a ideja je da se prilikom kočenja po principu dinama puni baterija. Ovim kočenjem može se akumulirati i do 20% električne energije izgubljene prilikom kočenja.