Oprema za servisiranje akumulatora

Profesionalci za ispitivanje, punjenje i startovanje. Uređaji za servisiranje akumulatora

Uređaji za servisiranje akumulatora iz Boscha

  • BAT 121 – prenosivi uređaj za ispitivanje akumulatora
  • BAT 110 – prenosivi uređaj za ispitivanje akumulatora
  • BML 2415 – elektronski punjač
  • BML 2415 FW – elektronski punjač (model za vatrogasna kola)
  • BAT 415/430 – punjač visoke frekvencije
  • BSL 2470 – punjač za brzo startovanje
  • W 200 S – punjač za radionicu
  • BAT 250 – uređaj za pomoć pri startovanju bez eksternog napajanja
  • BAT 251 – uređaj za pomoć pri startovanju bez eksternog napajanja

Servisiranje akumulatora na modernim vozilima

Moderna ispitna tehnika čini radionicu kompetentnijom

Sa svakom novom generacijom vozila raste broj složenih električnih i elektronskih sistema. Oni sve više zamenjuju mehaničke i hidrauličke komponente. Pri tome se kupci raduju komfornoj vožnji i kvalitetu proizvoda, no s druge strane za auto-servis i njihovu stručnost to predstavlja novi izazov. Inovacije u automobilskoj tehnici, kao što su CAN-bus podataka i nove zakonske odredbe, npr. OBD, zahtevaju sve kvalifikovaniju dijagnostiku pri popravci i održavanju. To važi i za razvoj automobila u „pokretni kompjuter“.

Umreženost sistema u vozilu odrediće poslovanje auto-servisa u budućnosti

U automobilu budućnosti složeni sistemi će biti povezani jedni s drugim. Tako će zamena rezervnih delova biti moguća samo pomoću kvalifikovanih dijagnostičkih informacija.

Akumulator: centar napajanja za inovativne komponente vozila

Danas se i kada je reč o servisiranju akumulatora postavljaju najviši zahtevi prema ispitnim uređajima koji se koriste. Pri punjenju ne sme da dođe do iznenadnih skokova napona koji dovode do neispravnog funkcionisanja senzora. Sa Boschovim punjačima akumulatora moguće je napuniti akumulatore dok su u vozilu. Velike rezerve snage omogućavaju uspešnu pomoć pri startovanju u svim temperaturnim uslovima. Pri proveri stanja akumulatora odlučujuća je fleksibilna upotreba: Sa Boschovim uređajem za ispitivanje akumulatora svuda se brzo i bez problema mogu ispitati kako 12 V-ni akumulatori odn. 24 V-na el. mreža vozila, tako i alternatori sa 12 V-nim nazivnim naponom.

Uređaji za ispitivanje akumulatora:

Najbolji za ispitivanje

Uređaj za ispitivanje akumulatora BAT 110 0 986 AT0 550

BAT 110 je brz i pouzdan uređaj za svaku radionicu. Uređaj kojim se jednostavno ispituju 12 V-ni olovni akumulatori (standardni, bez održavanja, AGM i gel-akumulatori). Mogućnosti ispitivanja su višestruke: pored dijagnostike akumulatora i utvrđivanja napunjenosti akumulatora, moguće je ispitati sisteme anlasera i punjenja. Karakteristika akumulatora za start na niskim temperaturama se podešava prema normama IEC, DIN, SAE, CCA i EN, tabela za preračunavanje na JIS-normu nalazi se na zadnjoj strani uređaja. Ovaj uređaj se napaja preko akumulatora koji se ispituje. Rezultati ispitivanja prikazuju se preko četvorocifrenog, numeričkog displeja, kao i preko tri LED indikatora. Osim toga BAT 110 se odlikuje jednostavnim rukovanjem, kao i stabilnim i solidno napravljenim kućištem.

PAŽNJA! tester BAT 121 se više ne proizvodi, i umesto njega je u opticaju noviji model: BAT 131. (klik za detaljnije informacije o BAT 131) 

Akumulatorski tester BAT 121 (sa štampačem) 0 684 400 701

Kliknite za arhivne informacije o zastarelom modelu BAT 121

Prenosivi akumulatorski tester za ispitivanje 12 V-nih akumulatora (standardnih, bez održavanja, AGM i gelakumulatora). Jednostavan proces ispitivanja, vreme ispitivanja 10 sekundi. Start na niskim temperaturama se podešava prema normama IEC, DIN, SAE, EN ili JIS. Prikazani su napon akumulatora, snaga startovanja i stanje napunjenosti akumulatora. Dodatna upotreba za alternatore sa 12 V-nim nazivnim naponom, prikazani su napon regulatora i stanje diode. Napajanje uređaja iz akumulatora koji se ispituje. Pregledan 8-ćelijski LCD displej sa pozadinskim svetlom. Dokumentacija o rezultatima ispitivanja na termo štampaču. Zaštita od kapljica vode (vrsta zaštite IP 31).

Preporučeno od Varte i ADAC-a

Elektronski punjači:

Potpuno punjenje, potpuna snaga

BML 2415 0 687 000 012

Izlazni napon nema smetnji i iznenadnih naponskih skokova i dozvoljava punjenje akumulatora bez odvajanja akumulatora, direktno na električnoj mreži vozila (DIN 40 839, stepen smetnji I). Električne komponente kao što su vazdušni jastuk, upravljačke jedinice motora i druge, su pri punjenju zaštićene od oštećenja. Uređaj je osiguran od visokog napona i visoke struje. Indikator za status napunjenosti, smetnje i pogrešno spojene polove. Prekidač za prebacivanje napona 12 V / 24 V. Prekidač za temperaturno područje akumulatora. Namenjen za trajno punjenje i režim rada za održavanje napona. Moguće punjenje potpuno ispražnjenih akumulatora. Kontinualno podešavanje struje punjenja. Vod za punjenje 4 mm2, sa izolovanim kleštima za punjenje, otprilike 2 m dug.

BML 2415 FW 0 687 000 013

Elektronski punjač:

kompaktan i multifunkcionalan

BAT 415 0 687 000 015 BAT 430 0 687 000 016

Kompaktan i solidno izrađen punjač visoko frekventni sa višestrukim mogućnostima primene. Pošto je BAT 415 / BAT 430 namenjen i za punjenje uobičajnih akumulatora i za punjenje akumulatora sa elektrolitom, preporučuje se kao univerzalni uređaj za svaki auto-servis. Uređaji BAT 415/ BAT 430 imaju brojna sigurnosna obeležja i zato između ostalog omogućavaju punjenje akumulatora u vozilu, pri čemu ne treba strahovati da će nastati oštećenja na električnoj mreži vozila.

Karakteristike punjača visoke frekvencije BAT 415/ 430

  • Punjenje za 12 V-ne (BAT 415) i za 12 V-ne/24 V-ne električne sisteme vozila (BAT 430)
  • Mikroprocesorom upravljana regulacija punjenja namenjena akumulatorima bez održavanja, standardnim akumulatorima, AGM i gel-akumulatorima
  • Kraće vreme punjenja zahvaljujući optimiziranom procesu punjenja
  • Regulisana struja punjenja, kontinuirano podešavanje
  • Punjenje na el. mreži vozila
  • Režim rada za održavanje napona i potporni režim rada
  • Održavano punjenje sa testerastom karakteristikom
  • Zaštita od prepunjavanja
  • Zaštita od zamene polova, punjenje moguće samo kada su polovi pravilno priključeni
  • Zaštitno punjenje potpuno ispražnjenih akumulatora
  • LED indikatori za prikaz stanja sistema
  • Prebacivanje temperature (toplo /hladno)
  • Obimna dokumentacija na 8 jezika
  • Pribor za čuvanje kabla
  • Čvrsto kućište

Pribor

Transportna kolica 1 687 012 102

Sa tri police, lako pokretljivim točkićima, kočnicom za blokiranje.

Boja crna
Dimenzije (Š x V x D) 685 x 1135 x 550 mm
Težina otprilike 20,0 kg

Zaista iznenađuje šta sve elektronski punjači iz Boscha mogu. I to za veoma povoljnu cenu, što ga čini interesantnim za svaku radionicu. Što se mene tiče, ovi uređaji su pravi izbor.

Klešta za punjenje
crvena štipaljka
8 784 490 027
(slika gore sredina)
crna štipaljka
8 784 490 026

Struja opterećenja do 20 A. Priključak na vod za punjenje do 4 mm2 zalemljen. Površina niklovana.

Dimenzije (Š x V x D) 90 x 55 x 15 mm
Težina 0,05 kg

 

Klešta za punjenje
crvena štipaljka
8 787 955 013
(slika gore desno)
crna štipaljka
8 787 955 014

Struja opterećenja do 600 A. Priključak na vod za punjenje do 25 mm2 preko kablovske papuče A 6. Klešta od čeličnog lima, pojačana stezna čeljust, površina od olova, potpuno izolovana. Bakarna traka za bolju provodljivost.

Dimenzije (Š x V x D) 155 x 130 x 20 mm
Težina 0,3 kg

 

Klešta za punjenje
crvena štipaljka
8 787 955 003
crna štipaljka
8 787 955 004

Struja opterećenja do 1000 A (bez slike). Priključak na vod za paljenje do 50 mm2 preko navojne čaure. Posebno stabilna klešta od bronze, potpuno izolovana. Bakarna traka za bolju provodljivost.

Dimenzije (Š x V x D) 155 x 130 x 30 mm
Težina 0,45 kg

Punjač za brzi start

BSL 2470 0 687 000 101

Punjač za brzo startovanje i punjenje, takođe na vozilima sa elektronikom. Električne komponente su pri startova-nju i punjenju zaštićene od oštećenja (DIN 40 839, stepen smetnji I). Prekidač za izbor napona: 12 V i 24 V. Struja punje- nja se može kontinualno podesiti. Prekidač za potpuno ispražnjene akumulatore. Prekidač za temperaturno kompenzovano punjenje. Punjenje prema WU-karakteristici. Ampermetar, vod za punjenje 3 m, sa potpuno izolovanim kleštima za punjenje, zaštita od preopterećenja.

Tehnički podaci
Napon akum. Nazivna struja aritm. Nazivna struja efektivna
Punjenje pri 12 V 140 A 210 A
pri 24 V 88 A 132 A
Pomoć pri startovanju na 1 V / ćelija pri 12 V 250 A 375 A
pri 24 V 220 A 330 A
Prijem snage 2800 W
Napon u mreži 230 V / 50 Hz
Dimenzije (Š x V x D) 400 x 725 x 265 mm ( bez štipaljke)
400 x 930 x 330 mm (sa štipaljkom)
Težina otprilike 29 kg

Uređaj za pomoć pri startovanju

bez eksternog napajanja

BAT 250 0 687 000 020

Uređaj za pomoć pri startovanju bez eksternog napajanja sa inteligentnom zaštitom elektronike za 12 V-nu el. mrežu vozila, za startovanje motora putničkih vozila.

Karakteristike proizvoda

  • Kod uređaja za pomoć pri startovanju nema smetnji i skokova napona
  • Zaštita od pogrešnog spajanja polova
  • Pomoć pri startovanju bez eksternog napajanja
  • Potporni režim rada do 50 A
  • Startovanje moguće i kada je akumulator izvan vozila ili neispravan
  • Zaštita od prepunjavanja / potpunog pražnjenja
  • Punjenje BAT-a 250 moguće preko 12 V-ne auto-utičnice

Obim isporuke

Osnovni uređaj uključujući kabl za pomoć pri startovanju i 220 V-ni kabl za punjenje; kabl za punjenje za 12 V-nu auto-utičnicu

BAT 251 0 687 000 021

Uređaj za pomoć pri startovanju bez eksternog napaja- nja sa inteligentnom zaštitom elektronike za 12 V-nu el. mrežu vozila, za startovanje velikih dizel motora, čak i na ekstremno niskim temperaturama.

Karakteristike proizvoda

  • Kod uređaja za pomoć pri startovanju nema smetnji i skokova napona
  • Zaštita od pogrešnog spajanja polova
  • Pomoć pri startovanju bez eksternog napajanja
  • Potporni režim rada do 50 A
  • Startovanje moguće i kada je akumulator izvan vozila ili neispravan
  • Zaštita od prepunjavanja / potpunog pražnjenja

Obim isporuke

Osnovni uređaj uključujući kabl za pomoć pri startovanju i 220 V-ni kabl za punjenje.

Poseban pribor Porudžbeni broj
Postolje 1 688 003 196
Postolje sa punim gumenim točkovima, odgovara za BAT 250 i BAT 251

Pregled programa

Boschovi uređaji za punjenje akumulatora i njihove karakteristike

 Abeceda tehnike punjenja akumulatora

Punjenje akumulatora direktno na el. mreži vozila

Zahvaljujući sve većem broju električnih potrošača u vozilu, imamo više komfora i sigurnosti u vožnji. Zato veoma osetljive komponente kao što su vazdušni jastuci, upravljačke jedinice motora, alternatori, auto-telefon, CD-player itd. moraju da se pri punjenju akumulatora zaštite od iznenadnih skokova napona. Do sada je u takvim slučajevima bilo potrebno da se akumulator otkači od el. mreže vozila. Boschovi elektronski punjači omogućavaju punjenje akumulatora na el. mreži vozila bez štetnih dejstava na elektroniku vozila. To znači: znatno više sigurnosti i komfora za radionicu.

  • Nema više komplikovane demontaže akumulatora odn. odvajanja akumulatora
  • Memorije podataka auto-radija, upravljačkih jedinica motora, telefona, kompjutera itd. su zaštićene
  • Električni potrošači (vazdušni jastuk, upravljačke jedinice motora itd.) su zaštićeni
  • Pri trajnom punjenju nema opasnih gasova iz akumulatora
  • Akumulatori mogu da se pune dok su priključeni potrošači struje (režim održavanja napona)
  • Kratko vreme punjenja zahvaljujući velikoj rezervi snage sa IU/ IWU-karakteristikom
Trajno punjenje

Akumulator se preko uređaja za punjenje duže vreme puni, npr. akumulatori za auto-prikolice i motore koji preko zime stoje.

Napon isparavanja

Kod 12 V-nih akumulatora granica napona se tokom punjenja kreće oko 14,4 V. Ako se pri punjenju prekorači napon isparavanja akumulator počinje da ispušta gasove. Ovo dovodi do gubitka vode u akumulatoru i postoji opasnost od stvaranja eksplozivne mešavine gasa. Da bi se ovako nešto izbeglo, naponi punjenja punjača se za 12 V-ne akumulatore moraju ograničiti na 14,4 V (2,4 V/ćelija) odn. 13,8 V (2, 3V/ ćelija).

Zaštita od zamene polova

Zaštita od zamene polova ima zadatak da spreči pogrešno spajanje štipaljki uređaja za punjenje. Za ovu funkciju zaštite po pravilu je potreban minimalan napon akumulatora.
Pre puštanja u rad mora se obratiti pažnja na uputstvo za upotrebu uređaja.

Režim održavanja napona

Pri ovom režimu rada uređaj za punjenje i potrošači su povezani sa akumulatorom. To znači da će tokom procesa punjenja potrošači istovremeno uzimati energiju iz akumulatora. Elektronika uređaja za punjenje sprečava prepunjavanje akumulatora.

Pomoć pri startovanju

Ovu funkciju podržava akumulator pri startovanju vozila. Potrebna jačina struje nastaje usled povećane kratkovremene snage uređaja za punjenje.
Pažnja: pomoć pri startovanju je moguća samo kod vozila kod kojih to proizvođači u uputstvu za upotrebu nisu ograničili.

Brzo punjenje

Akumulator se puni sa visokom početnom strujom punjenja. Kada se dostigne napon isparavanja (2,4 V/ ćelija), uređaj treba ili isključiti ili prebaciti na slabiju struju.

Potporni režim rada

Kada se akumulator menja ili vadi iz vozila, potporni režim rada omogućava snabdevanje el. mreže vozila, kako bi se na taj način sprečio gubitak podataka, npr. memorije podataka auto-radija, auto-telefona. U ovom slučaju potrošnja struje je ograničena (otprilike 2 ampera).

Potpuno ispražnjeni akumulatori

Akumulatori sa naponom na ćelijama manjim od 1 V označavaju se kao potpuno ispražnjeni. Ako se hitno ne dopune, vremenom se oštećuju.

Naše znanje, vaš uspeh
Bosch – dijagnostika

Dijagnostika: ključ za servise Sistemi u automobilima postaju sve složeniji, a zahtevi za kvalifikovanom dijagnostikom u auto-servisima sve veći. Bosch je uskladio sve što je potrebno za profesionalan servis modernih vozila: ispitnu tehniku, softver, tehnički trening i hotline i naravno, delove koji imaju kvalitet prve ugradnje.

  • Jednostavno rukovanje
  • Brz pristup
  • Modularna konstrukcija
  • Sveobuhvatna pokrivenost tržišta
  • Stalno ažuriranje podataka
  • Jedinstvena sistematičnost za sve marke

  • Optimalna kombinacija hardvera i softvera za brzo traženje kvara, stručna popravka i velika ušteda vremena
  • Modularno izrađena ispitna tehnika najnovije generacije koja se bazira na PC-u

  • Sveobuhvatni trening programi za radionice
  • Obuke u praksi
  • Visokokvalifikovani trener sa mnogo praktičnog znanja

  • Podrška u stručno teškim situacijama
  • Stručnost koja prevazilazi marke i proizvođače

Bosch: kompetentan partner auto-servisima

Razvojni program Boscha garantuje inovativni napredak u proizvodnji automobila

Bosch radionicama nudi odgovarajuću ispitnu tehniku za sve obime poslovanja i koncepte servisa. Ova tehnika je prilagođena sve većem udelu elektronike u vozilu. Stabilni i inovativni dijagnostički sistemi predstavljaju najnovije dostignuće automobilske tehnike. Pomoću njih i softvera koji ih podržava svaki kvar se otkriva brzo i sigurno. Modularna konstrukcija, zahvaljujući primeni novih tehnologija, omogućava skoro putpunu povezanost i efikasno korišćenje obimnih informacija iz ESI[tronic]-softvera. Mobilnost i praktična uputstva za korisnika pomažu radionici u sigurnoj i brzoj dijagnostici.


Dijagnostički uređaj KTS


Sistemski tester FSA


Analiza emisije izduvnih gasova BEA


Ispitivanje dizel sistema EPS


Servis akumulatora BAT


Servis klime ACS


Analiza šasije FWA


Vulkaniziranje TSE


Ispitivanje kočionog sistema BSA