Autostart Centrala, Ćirila i Metodija 45, Novi Sad +381 21 504 221, +381 21 504 223

ALARMANTNO: Automobili svih auto-kompanija prekoračuju nivo emisije izduvnih gasova.

Prevare u Folksvagenovom skandalu s lažiranjem emisija izduvnih gasova samo su vrh ledenog brega jer nijedan proizvođač s dizel motorima ne poštuje norme EU. Kako pokazuje studija nevladine organizacije Evropska federacija za saobraćaj i okolinu, nijedan proizvođač na tržištu ne poštuje norme u ispuštanju štetnih gasova.

Ova organizacija je merila emisije u 230 modela automobila s dizel motorom, a rezultati su poražavajući:

Četiri petine tih automobila prodatih od 2010. do 2014. koji u laboratorijima pokazuju da su u skladu s normom Euro 5 (180 g/1000 km), zagađuju u stvarnosti tri puta više od dopuštene norme. Slično važi i za normu Euro 6 (80g/1000 km) – dve trećine automobila prodatih od početka 2015. godine prelazi gornju dopuštenu granicu.

Reno (Renault) je najveći zagađivač i automobili toga proizvođača čak osam puta premašuju normu Euro 5. Slede Land rover (Land Rover), Hjundai (Hyndai) i Opel, a najmanji zagađivači prema Euro 5 su Seat, Honda, BMW, Ford i Pežo (Peugeot). U kategoriji norme Euro 6, najveći zagađivači su Fiat i Suzuki, čiji motori ispuštaju 15 puta više od dopuštenog nivoa, a slede Reno, Nisan i Opel. Folksvagen (Volkswagen) u pogledu norme Euro 6 ima najbolje rezultate, ali i dalje njegovi automobili ispuštaju dva puta više od dopuštenog nivoa.

Ukupno, oko 29 miliona tih “prljavih” automobila voze po evropskim putevima, a najviše ih je u Francuskoj – 5,5 miliona, zatim u Velikoj Britaniji 4,3 miliona i u Italiji 3,1 miliona.
Povećani nivo ugljen dioksida u urbanim sredinama u Evropi dovode do prerane smrti čak 72.000 ljudi godišnje, navodi se u studiji.

Nemački proizvođač Folksvagen (Volkswagen) u septembru prošle godine je priznao da je u 11 miliona svojih dizel motora ugradio uređaje koji su omogućili da na testovima ti automobili pokazuju manju emisiju od stvarne.

 

Izvor: bankar.me